Tjuvläsning...

Sitter och slösurfar lite, har spelat wii med Peter hela kvällen...
Hamnade av en slump inne på en blogg( så slumpartat genom systers sida)
I den bloggen, tänker inte namnge den då jag bara "tjuvläst" så fanns det ett inlägg till min syster, det var otroligt fint skrivet om hennes tankar kring att bemöta sorgen hos en vän...
så fint skrivet att jag då var tvungen att få min xxx gråtattack för dagen...
men det var inte bara orden jag fastnade för, det var känslan i orden som berörde mig mest...
och jag är glad att min syster har sådana vänner, jag är glad att jag själv har sådana vänner...
och bara därför ska jag kopiera en sak från systers sida...




Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Alla måste ha nån att kunna lita på, det är så
Och en trofast vän är mera värd än guld
Jag vet, vänner prövas genom tidens gång
Sviker aldrig fast ens väg är lång
Finns där vid min sida när vågorna slår
Håller det de lovar, det är vänner som består

Jag har fått en vän som jag kan lita på
I den mörkaste natt så finns hon alltid där
Mina tårar har hon torkat bort
Och tillsammans har vi skrattat gott
Hon finns där vid min sida när stormarna går
Ger mig mod att står för det jag alltid har trott på

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
Dimman lägger sig och de står kvar
Sanna vänner är det bästa jag har.



I allt jag nu har gått igenom senaste månaden så står jag mig ganska säker på skillnaden mellan vänner och kompisar...
I glädje är det svårt att skillja dem åt, men i sorg är det glasklart...

Orkar inte gå in på gårdagen nåt närmare just här och nu,
men det gick, vi stod på benen och vi höll ihop...
Det är det värsta jag nånsin varit med om...
Men jag är nöjd med detaljerna, tycker det vart en vacker begravning...
precis som VI ville ha...

Och är det nåt jag VET så är det att var vi nöjd med nåt så var pappa det också...


             "Det sägs att ovan molnen är himmlen alltid blå, men det kan va svårt att tro när man inte ser den..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0