nattliga nöjen...

Eller inte kanske, jobbar natt helg...
Det värsta med mitt jobb är just natthelgen...
Känns som man har en stor degklump innanför pannbenet hela helgen, spelar ingen roll hur kort/lång tid jag sover på dan...
Sen så har jag en tendens att sova väldigt  dåligt på dagarna, iallafall de dagar jag skulle behöva det...
Annars, när jag inte måste, eller verkligen skulle behöva sova så är edt guddomligt att få sova, lääänge :-)

Det är iallafall svinkallt här, rotade fram en filt som jag har dragit runt mig och slått på el-elementet som för tillfället står och spottar ut hetluft :-)
Ekonomiskt, eller hur???
Fast å andra sidan så kostar det säkert arbetsgivaren en å annan krona om de anställda fryser ihjäl på natt skiften oxå :-)
så det kanske jämnar ut sig i längden...

Hoppas iallafall på att vädret blir det samma i morgon som det vart idag...
Då kanske man hinner med lite utelek med barnen på eftermiddagen, så det blir lite syretillförsel till de små grå :-)

vad har jag roat mig med annars idag då???
Ja, säg det den som vet...
Va med mamma o syrran till Ånge en snabbis, besiktade bil o handlade lite...
Sen va det bara hem o hämta barnen, både Jacob o Elias hade varsin kompis på besök...
Vi va ute en sväng och lekte i snön, eller rättare sagt så lekte barnen i snön och jag lekte papparazzi...
Har inte hunnit kolla om det vart nåt bra resultat, men vinterbilder brukar kunna bli bra, det är väll tacksamt ljus att fota i kanske...
och sen var det bara middag och slappa i soffan kvar innan det var dax att vandra den tunga vägen till bilen för att förpassa sig till jobbet och inställa sig som natt personal klockan 21.15

Givakt o på återseende kära vänner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0