oss nattarbetare emellan...

Ja, eller nåt sånt, har iallafall konstanterat för millionte gången att jag kanske egentligen inte passar så här världs bäst för att jobba natt, alldeles för trött på natten o alldeles för överpigg när jag kommer hem o meningen är att man ska knoppa några timmar innan det är dax att plocka upp barnen på skola/dagis...

Hur som helst så fick jag ju efter många år velande hit o dit tummen ur och har då sökt skola... men vad händer då, typ 3 dar efter jag klickat iväg mina ansökningar på studera.nu???
Jooo, ni som känner oss väl o varit med i vårt liv ett tag kommer inte ens höja på ögonbrynen...Smålandsvillan varslar ytterligare 25 personer... vilket då kanske kan sammanfattas med att vi inte behöver diskutera hur vi ska lösa det med julledigheten för barnen...det löste sig liksom av sig själv...
Det är ungefär här jag skulle vilja säga som min svärfar "det drabbar ingen fattig" men av nån anledning så klingar det inte lika äkta när jag försöker mig på...
men som Peter sa, det finns ju mycket att dra in på, barnens kläder tex... kan inte riktigt förstå vad han menar ;-)

I vilket fall som helst kommer det ju till att lösa sig, det gör det ju alltid, och trots allt...

-Det drabbar ingen fattig....


Sov gott alla lyckliga icke arbetande....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0