long time, no see.....

Japp, så kan det vara, har varken haft ork, tid eller lust att dravla ner en massa tomma ord här på bloggen, men nu är jag tillbaks...för nu iallafall:-)
Ja, vad har då hänt under min blogg fria vecka...Inte mycket, har hållt på att elda upp huset en gång, limmat fast mej själv på köksgolvet vid ett annat tillfälle, varit hemma med sjuka barn fast de inte varit sjuka (dagis tyckte Angelina var sjuk...) tillbringat lite tid med nära o kära, firat svärfar som fyller 60.

Kanske ska förtydliga dett här om att limma fast sej själv i golvet...det var inte med mening alltså, Hittade ett rolf lidberg troll som gått sönder, och i samma veva så hittade jag ett 5 pack små superlim tuber, behöver inte säga mera va...Jag lär mej aldrig att super lim heter superlim av en anledning, men jag lyckades placera ut små kluttar lite här o var, vilket resulterade i att jag lyckades ställa foten i en sån också, givetvis barfot...peter ringde i samma veva, så våran telefon pryds numer av en ganska stor tuss Linda hår, ett minne för livet...(eller nåt sånt...) + att hela mitt finger var täckt av lim, så det var fast i en kusligt krökt böjning...
Men nu är jag lös från golv o har bara lite limrester kvar på fingrarna och trollet är helt, så helt bortkastat var det ju inte :-D

kan ju ge er ett tips medan jag ändå håller på, angående ägg, inte lim... Har själv svårt att få mina ägg rätt kokt, kan lätt bli lite för löst, eller så där äckligt grön hårt... Det här tipset är ett så kallat "lär av andras misstag och gör inte likadant själv"
Pratade med Zara i telefon( allt är nog hennes fel...) en kväll, under tiden kom jag på att jag skulle fixa nåt go fika åt mej o han jag bor med...sagt o gjort, fram med kastrull o ägg...funkar skit bra, pratar färdigt med zara o går ner o pratar med Peter, Plötsligt hör vi en smäll uppefrån, så peter springer upp övertygad om att katterna har tippat hamsterburen, men så var icke fallet...Hör bara ett vrål uppefrån, -men va faan har du gjort Linda...
-vadå gjort, jag??? Har vid det här laget oxå fått fart på fötterna och möts i trappen av en hiskerlig odör...
Så mitt tipps är alltså, koka INTE ägg i en timme...

*luktar satan
*det exploderar (ägget alltså...)
* vid närmare eftertanke även Peter
*det blir inge gofika...
*du blir en kastrull fattigare...(och det var min bästaste...)
*din man kommer alltid att kunna använda det emot dej vid framtida disskussioner...

Nu är det nog bäst jag tar och jobbar lite...eller som min chef skulle sagt - du har inte betalt för att sitta vid datorn!!! (å då skulle hon bara veta att jag har fötterna på skrivbordet oxå...)

(Säger mer om mej än om henne ;-D)


Kommentarer
Postat av: Annelie

haha, det ska vara en Lodin till att klisrta fast sig själv i golvet;)

Vad gör ni nästa helg? kanske ni måste ta en tripp hit upp o vara på badhuset en dag tillsammans med mig? Det erbjudantet kan du/ni bara inte motstå?;) KRAM

2008-10-10 @ 16:20:20
Postat av: Heléne

Ha ha ha vad du är rolig!!! F-n vad länge sedan vi pratade, det har varit full rulle denna vecka och jag gissar att du jobbar hela helgen. Det låter som även du har haft en hård vecka, det där med ägget lät inte så nice.



Kram

2008-10-10 @ 20:56:53
URL: http://haherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0