vargavinter och julkänslor....

Kallt, jättejätte kallt... höll på att frysa ihjäl när jag skulle lyckas peta i motorvärmarsladden här på jobbet!!
Men det är ju bara att hoppas att det håller i sig så vi för en gångs skull får en riktigt vit jul!!!

Har varit knäckt idag, la mej i soffan en sväng i morse för att mysa lite med Angelina, slocknade som en klubbad och vaknade upp vid 14 av att grabbarna kom hem med mormor och Annelie!!
Sen har dagen bara flutit på, testade nåt nytt till middag, eftersom att min kära vänn Ulrika tjatat sig grön om hur gott det är med sushi så kände jag mej pressad att iallafall testa :-)
Peter drog till stan och inhandlade middagen, kina mat till övriga familjen och mamman testade då som sagt delikatessen rå fisk...
Och vad tyckte jag då?? Rätt ok faktiskt, petade i mig 6 bitar, men sen var det bra, tyckte att riset var lite för sött!! men det var helt klart ätbart!!

Sitter då här på jobbet i vanlig ordning, tredje och sista natten för denna gång :-) så av de 36 timmar jag ska avverka denna helg så återstår då endast 11 :-D

har börjat känna av lite julstämmning faktiskt, underbart, älskar denna högtid!! ska i morgon sätta upp köksgardinerna, men står lite i valet och kvalet om jag ska välja mina gamla som jag haft i snart 9 år eller om jag ska ta de som jag köpte till förra julen...
Hyser nämligen nån slags hat kärlek till de gamla, men de känns mer JUL än vad mina nya gör...så jag får se vilka det blir!!
Sen har jag och Peter disskuterat eller snarare resonerat våra jultraditioner om hur och när vi ska träffa våra respektive familjer..så det blir lite förändringar där i år!!! men det är inte våra familjer informerade om ännu ;-D men jag måste ju tycka att en jul utan de man älskar är ingen jul, då kan jag likväl lägga ner o dra till nån söderhavs ö i långtbortistan...
Men i år så blir det som vi vill även om vi vet att vissa familjemedlemmar kommer att surna till, fast det är å andra sidan inge nytt ;-D
Finns ingen som helst anledning att vi ska krypa och göra som de vill när de själva inte anstränger sig det minsta för våran skull!! så det så, lika sant som att jag heter linda och möjligtvis ibland kan vara lite tvärtjurig ;-D

Nää ni, nu är det återigen dax för kvällens aktivitet..toa skurning!! :-D
och har jag riktig tur så ringer telefonen en stund efter det !!!
Kram o gonatt!!!


Kommentarer
Postat av: sis

men hellooooooo!!:) informera mig omedelbart!!! jag vill ta del av planerna :D:D:D (jag har en svag underbar känsla av att det är till min fördel-..och du vet att jag är lika van att få som jag vill som du;) )

2008-11-23 @ 22:41:40
URL: http://aneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0