på hemmaplan igen då...

Ja, då var Egyptenresan avklarad, det var jätte bra, det mesta i allafall, vi hade jättefint väder, så fint att jag fick tillbringa de två sista dagarna under parasollet efter ett "jag ska bli jättebrun" infall och en dag insmord i egyptisk morotsolja...sov inte bäst den natten eller kan jag väll erkänna :-D, vidare så var hotellet också jättefint, balkongen våran (eller vad det heter på markplan) låg ca 5 meter från havet, eller lagunen som de sa där, själv kallar jag det nog utgrävt vatten hål...nej, det var inget fel mer än att badskor krävdes pga en ytterst lerig botten ett par meter ut! Maten var hyfsad på hotellet, ganska okryddad för min smak men å andra sidan så åt ju barnen oftast med god aptit så det var väll mer värt det :-D Barnen frossade  i  pannkakor med diverse olika grejs uppepå, Elias favorit var med chokladsås på...efter att ha provat allt från hounung, floursocker och vaniljsås så valde jacob att de var godast utan nåt på...och jag kan nog säga att jag lägger min röst på hans variant :-D
Vad roade vi oss med då förutom att sola och bada och äta... jo, vi var på en "glass bottom boat" utflykt en dag såg jättefina fiskar och korallrev, men tyvärr vart Jacob lite sjösjuk så han och jag satt uppepå däck ganska länge och vilade medans Peter fick roa sig med att jaga Angelina :-D Pojkarna red givetvis kamel vilket de tyckte var coolt....annars så vart det en hel del shopping, slutade med att vi införskaffade en till resväska på plats för att få hem allt :-D Summa summarum så var resan väl värd pengarna fast jag i skrivande stund håller på att få nått knäpp på min rygg klåda... skylle sig själv som inte har bättre solvett :-D så den lilla brun färg jag hann införskaffa mig de första dagarna håller då sakta men säkert på att flagna bort...men men det är ju snart sommar och morots oljan fick jag med mej hem så då ska ja bli brunast igen... ;-D
avslutar med nära bilder innan det är dax å hopp i säng, ska ju till kyrkan i morgon...ska på konfirmation, så det blit nog trevligt :-D

image31


                         

image36

                         

image41


                      


image42

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad härligt det ser ut.
Tack så mycket för ditt inlägg hos mig.
Hoppas ni får en trevlig dag!
Kram

2008-05-04 @ 08:32:35
URL: http://killmamman.blogg.se
Postat av: Heléne

Vilka fina bilder, längtar efter att få se resten....

2008-05-04 @ 16:58:12
URL: http://haherman.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hej vännen!
Härliga bilder - ni måste ha haft det jättemysigt!
Vi kan väl höras nån dag så får du berätta allt om resan!
Kramar!

2008-05-04 @ 20:41:41
Postat av: Annelie

Åh..!!! Ja nog ser det härligt ut!! Kommer snart o studerar resten av bilderna:)
Nu blire jobb... KRAM

2008-05-05 @ 15:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0