onsdag...

Japp, då har det gått en evighet sen jag skrev här sist...kan ju skylla på både det ena och det tredje men erkänner väll i stället då att inspirationen att dela mitt liv inte riktigt infunnit sig förren nu :-)

Dagen började med en försovning, vi vaknade 7.30 och barnen skulle vara på dagis/ skola 8.00 pluss att Jacob hade utflykt i dag så det skulle packas en matsäck oxå, men vi hann, lämnade den sista av barnen exakt klockan 8, snabbt jobbat va!!! sen kom min gudson Nils och hälsade på, ja hans mamma var ju givetvis oxå med, drack lite kaffe och surrade en massa skit medan jag ondade över hur det såg ut hemma...har i två dagar blundat när jag passerat dammsugaren och framförallt pojkarnas rum såg ut som det briserat en bomb i en leksaksaffär... så när Ulrika o Nils for hem tog jag mej an Elias rum vilket visade sig vara ett evighetsgöra :-) lego, småkulor, playmobil och bilar i en salig röra över hela golvet...men nu är det sorterat o klart, sparade jacobs rum till i morgon, måste ju ha nåt att roa mej med då oxå :-)
Sen har jag varit lite av en gårdssop, hann med en kopp kaffe hos zara innan det var dax att hämta barnen, sen blåste vi direkt över till Ulrika, för pojkarna ville leka med edward en stund och jag tyckte väll att kaffe intaget var för lågt ;-) så när kaffesuget lagt sig och grabbarna lekt färdigt så åkte vi hem och fixade middagen tills att Peter kom hem! Sen var vi ju givetvis ute i solen...och det låter väll trevligt...tycker jag också, men vi fick oväntat besök, till lika ovälkommet också, att bo vid skogen har både sina för och nackdelar...jag satt på sandlådekanten i godan ro när Dixie hoppade till brevid mej, sen skrek jag och sprang, det låg nämligen en orm unge i gräset brevid mej, har aldrig varit med om nåt så äckligt...men Peter hämtade lugnt en spade och förpassade ormen deit den hörde hemma, nämligen i skogen!! ormen var JÄTTESTOR...(i allafall 1 dm lång...) ;-) usch, jag ryser fortfarande när jag tänker på det, tur jag ska vara vaken o jobba i natt, annars skulle jag nog drömma mardrömmar... För att fortsätta på det här ormtemat såå kan jag ju berätta att Maja, våran stora katt kom hem i  förrgår med halva ansiktet o halsen alldeles uppsvullet, så hon hade nog varit i närkamp med en huggorm...grannarna hade som tur var kortison tabletter, så efter att jag pratat med veterinären så fick hon en halv sådan och till dan efter så hade svullnaden lagt sig och nu är hon precis som vanligt!!!
förövrigt så har jag i dag tvättat vagnen, så nu ska den ut på blocket och förhoppningsvis bli såld, måste städa ur garaget, har alldeles för mycket skit som står o blir förstört, en hundbur och en loftsäng ska också säljas...

Näpp, nu ska jag ta och jobba lite!!!

Kommentarer
Postat av: Heléne

Men, vad ormar ni har därborta. Tur att Maja är bättre. Men det spelar ingen roll hur stor eller liten ormen är, att se dem nära gör i alla fall mig knäsvag. Hoppas det går bra på jobbet!

Kram

2008-05-28 @ 23:12:16
URL: http://haherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0