lite tjurig då...

Hade ett samtal med min äldsta son idag... Vi for till farfar o farmor för att lämna tillbaks släpvagnen vi lånade i fredags, föreslog då att vi skulle gå in och säga  hejdå till barnens farbrors flickvän som skulle åka hem senare samma dag( hon bor i ludvika o barnens farbror i geneve, så vi träffas ju inte alltför ofta)
Jacob svarar då helt iskallt att det tänker han minsann inte alls göra... -varför då?? blir ju givetvis min följd fråga, får till svar att näää, jag är för blyg!!!! förstår ju då att nåt är fel, barnen avgudar sin farbror och har alltid gjort, han ger dem110% när han är hemma...
Jamen Jacob försöker jag, det är ju P:s tjej, vi måste ju försöka lära känna henne...Vaddå säger Jacob , bor dem tillsammans?? svaret blir då nej, inte just nu, men det kan ju bli så nån gång! Jacob funderar ett tag och tillslut nästan skriker han -menar du att de ska ha barn oxå?? samma svar igen från mej, varpå Jacob går i gång rejält, nå fler kusiner ville då inte han ha iallafall, det räckte sååå bra med de2 han har, och ska de ha barn  -DÅ FLYTTAR JAG!!!! (vad nu det skulle hjälpa :-)) sur o tvär satt han tyst i bilen en lång stund, så försökte jag ta det från ett annat håll och drar in min syster i diskussionen, att det är ju det samma om Annelie skulle träffa en kille, men mamma får jag till svar, hon har ju redan kille, hon har ju J. men snälla Jacob (igen) de har ju flyttat ifrån varandra, det är ju länge sedan, Ja tyckte jacob, men det är ju bara för att J pluggar, så det så!!!
kort paus i samtalet varpå han utbrister, mamma, vad är plugga?? :-) förklarar att J går i skolan, jaha, säger jacob super nöjd, han går oxå i förskolan då;-) kanske inte riktigt då... försöker förklara begreppen från förskola till högskola, varpå Jacob utbrister...-då får han ta och sluta med det NU och flytta in till Annelie igen :-) för det ska då inte bli nån ny kille hos Annelie... (lycka till med att presentera nån ny pojkvän för grabbarna Annelie, dom lär göra sitt bästa för att skrämma iväg honnom!!) Och förresten mamma säger jacob så A (p flickvän) hon förstår iallafall inte vad vi säger...Jooo tyckte jag det gör hon ju visst det, -NEJ, hon kommer från ett annat land så det så...(hon är född  o uppvuxen i sverige, men föräldrarna kommer från grekland) försöker förklara det för jacob,när han avslutar pratstunden med - varför flyger hon flygplan dårå???
ja, så kan tankarna i en svartsjuk 6 årings huvud se ut, MIN FARBROR!!!!
kan inte låta bli att småle lite :-) de är bra söta barnen ibland!!!!!

Kommentarer
Postat av: Heléne

Ha, ha... Detta måste du skriva upp i Jacobs bok så att du kan påminna honom om detta när han blir vuxen. Det måste ha varit en svår balans att hålla sig för skratt och samtidigt behålla tålamodet och kunna förklara.
Hur blev det då? Gick han in??

2008-05-11 @ 22:25:47
URL: http://haherman.blogg.se/
Postat av: linda

nope, vi vart kvar i bilen :-)

2008-05-12 @ 00:16:27
URL: http://lindablogg123.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0