Storstäd....

Jo men visst serru....Försökte iallafall göra en ordentlig genomkörare av huset nu på em, men jag har ju sån otroligt hjälpsam dotter...Jacob och Elias roar sig ju själva, allt från lego till pokemon osv, så för deras del är det ju inte ett problem att mamma kliver in i "sur städtant" rollen värre är det ju då med Angelina, som mer än gärna hjälper till på alla de vis, medan jag städade sovrummet så tog hon köksskåpen...Jättefint vart det måste jag säga, inte en pinal kvar i skåpen...desto mer på golven runt om i huset... medan jag hängde tvätt plockade hon ner den jag redan hängt osv, så fortsatte det till min städmani lagt sig, övergick till att laga middag i stället, min syster kom och åt med oss idag, jag skalade potatis och Angelina provsmakade...Middag vart det och den var helt ok trots att mitt humör inte var det allra ljusaste, men efter middagen följde Angelina med sin moster in på sitt rum och lekte en stund, så jag hann röja i köket iallafall, utan hjälp av min lilla städmadame:-)

Nu sover alla min tre älsklingar sött i sina sängar och jag har varvat ner efter detta städkaos...
Peter kom precis hem från jobbet, har jobbat sin sista kväll för den här veckan och har vi tur för alltid(om man räknar bort övertid) de ska börja jobba enbart dagtid och det känns ju bra:-)

Hade inte nåt att skriva om egentligen idag!!! men nu har jag slatt ihäl nåra minuter vid datorn så nu kan jag ju gå och lägga mej...

Nighters evry one!!!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Men..vet du inte att "att städa då barnen är små är som att skotta då det fortfarande snöar" ;-p

2008-01-13 @ 10:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0