Vad jag hatar denna inskolningsperiod...

Usch och fy vad jag hatar inskolning på dagis, innan allt flyter och man vet at barnen verkligen trivs med dagis, fröknar och barn... Angelina har haft en jobbig dag på dagis i dag, sovit 5 minuter och vägrat äta, varit lessen från och till under hela dagen :-( men det finns ju inget alternativ, hon måste gå på dagis, både jag och Peter måste ju jobba... Det som stör mej lite är att de verkar vilja ha det till att hon har feber, i torsdags ringde de och sa att hon var trött och grinig och de hade tempat henne...Jag hämtade ju givetvis henne på en gång och visst hon var jättetrött!!!! men efter en timmes sömn så vaknade hon och var hur pigg som helst, och feber hade hon inte heller... I dag ringde de visserligen inte, men de tyckte ju att hon kändes varm, tycker inte jag då, men nu sover hon så jag ska tempa henne senare mest bara för sakens skull... Men jag ska inte gnälla alltför mycket, det verkar vara ett bra dagis med bra personal, så det går nog till sig med tiden...
Men  man skulle vart milljonär och kunnat vara hemma med barnen på heltid :-) och roat sig med resor och kunnat gått på öppna förskolan när man hade tid och lust istället för att jobba, slita och vara trött och grinig:-)

I övrigt har dagen varit lugn, Jacob och Elias hade haft det bra på dagis/skola idag, så där var det ingt speciellt iallafall... Själv tillbringade jag fm hos Nils och Ulrika, drack lite kaffe och surrade skit, sen var det meningen att jag skulle hem och vila inför natten, men jag har iallafall hunnit tvätta lite:-)
Nu ska jag förbereda middagen så att Jacob hinner äta innan brottningen börjar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0