pencillin x2

Ikväll skulle vi varit på western fest...planerna gick i stöpet när Angelina fick pencillin pga förmodad halsfluss, min inte så lite tjuriga dotter vägrade ju givetvis att gapa så när läkaren väl lyckats se ner i hennes hals o konstaterat att den inte var alltför vacker så tyckte hon inte att vi skulle utsätta henne för ett halsprov oxå, så hon skrev ut ett 10 dagars recept på kåvepenin direkt, så grabbarna fick följa med farmor o farfar själva till stugan!
Idag kom de hem o Jacob stortjöt när han klev ur bilen, ont i örat!! ringde direkt på sjukvårdsrådgivningen o ca 2 timmar senare for vi därifrån med ytterligare ett recept på pencillin :-( bara Elias kvar nu, men peppar peppar så har han inte visat nåra som helst tecken på mindre bra mående!!!

Zara o jag for i vilket fall upp en sväng på festen, de har lagt ner otroligt mycket jobb på denna fest, det är tredje året de har den och det är riktigt roligt att se hur de lägger till detaljer år för år...nästa år SKA jag vara med och festa loss...första året var jag gravid och därför då givetvis nykter, förra året var Angelina inne i en vägra var med nån annan än mamma period...och som sagt då i år har vi pencillin x2...men nästa år då ska jag hopp i cowbojsar utstyrseln o svänga min a lurviga i saloonen...(tequlia knacken kanske jag hoppar...det återstår att se ;-D)

men från att planera nästa års fester så ska jag ist planera min väg upp till sängen :-)

Kommentarer
Postat av: Heléne

Hej! Men oj, oj, det låter inget skoj. Hoppas verkligen Elias klarar sig. Nästan tur i oturen att vädret är som det är. Nu drar vi till Orsa, vi hörs. krya på er! Kram

2008-08-03 @ 11:18:16
URL: http://haherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0