jobba, jobba jobba....

Så ser livet ut för mej, just nu iallafall...har visserligen bara den här natten kvar, och sen är jag ledig i helgen, men sen...nästa vecka jobbar jag 5 nätter o 1 kväll, men det är sant, jagälskar  mitt jobb!?! jag gör faktiskt det, iallafall mest när jag är ledig... ;-D
I går natt hade jag grodjakt här på jobbet...en 2 cm stor groda hade under dagen lyckats ta sig in i fortet och höll sig väl gömd till det bara var en natt pesonal kvar att skrämma upp...han hoppade fram mitt framför mina fötter på min väg mot diskmaskinen, hade Helene i mobilen, så det blir nog att betala skadestånd framöver när hennes tinnitus skada uppdagas... i vilket fall vart grodan utjagad med sopkvast....eller rättare sagt skyffel, som jag slängde tvärs över uteplatsen, i morse när jag skulle ta in skyffeln som legat ute hela natten så står det ett rådjur och äter äpplen från trädet precis utanför...det var då jag började fundera på om jag verkligen jobbar inne i stan eller om jag hamnat i hemtrakterna igen :-D men det var väll edt mest spännande som hände under gårdagsnatten, så i dettta nu så hoppas jag på en lika lugn natt igen!!!
På hemma fronten händer det inte heller så mycket, Angelina trivs bra på dagis, det går hyfsat med inskolningen, Elias började idag han också, så Jacob är ensam hemma med mamma och pappa på dagarna nu:-) Han o Peter var in till stan idag och köpte avgas system till saaben som numera står med körförbud hemma på gården :-( tanken var att Peter skulle fixa den nu under sina 3 lediga månader, men vi hann liksom bara inte... ;-D så nu är det ju lite bråttom med tanke på att from måndag så måste vi ha 2 bilar eftersom att han börjar jobba...
Med sovrummet har det inte hänt så mycket mera, det börjar ju bli färdigt, med madrasserna våra ligger kvar på golvet uppe... men nu har jag fått en snille blixt om att vi skulle ha renoverat tvättstugan, bara en uppfräschnings renovering, inte en total...men först måste vi väll bli klar med sovrummet...
nu är det dax för lite jobb...
sov så gott alla som får.... :-D

Kommentarer
Postat av: Heléne

Ha,ha ja, skadeståndskraven kommer med posten, men då kommer du väl kontra med rådgivning-angående-djur-faktura. Jobba lungt..

2008-08-21 @ 22:20:25
URL: http://haherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0