Tid för eftertanke...

2007!!!

Bara att konstatera faktum (igen) Tiden går förbannat fort...eller gäller det bara för mammor??
Nu har alltså ett helt år passerat igen, för mej har det, när jag ser i backspegeln varit ett ganska tufft år, men man ska väll ha sådana också!?! Fördelen med det är ju att det (förhoppningsvis) bara kan bli bättre när vi kliver över till 2008!!
Nyårsafton ska vi vara hos mamma och pappa och det känns skönt, pappa har haft ett tufft år med sjukdom och massa sjukhusvistelser:-( men nu tycker jag att han verkar vara piggare, mer tillfreds och livsgnistan finns och det är ju huvudsaken så det känns fint att  skåla in det nya året och de nya hoppet med dem:-)
har vi tur så kommer även min syster att vara med oss!!
Vidare på det tragiska 2007, Heart Beat  Farmor   Heart Beat somnade in, inte oväntat, hon hade varit sjuk länge så det var nog skönt för henne att få gå vidare till farfar! Men det gör det ju inte lättare iallafall, man ska ju fortfarande gå igenom alla saker man ångrar och inte gjorde och sa medan hon levde!

Nu är det ju inte bara svart hela 2007, jag har ju en underbar man och tre underbara barn som följer min väg och gör livet ljust iallafall:-) Peter och jag har firat 2-årig bröllopsdag i år, bara det är väll värt att glädjas för:-)
Jacob har hunnit börja 6års och trivs bra, Elias traglar vidare på dagis ett tag till, Angelina har vi inte fått det dagis vi vill till, så Peter ska ta ut fl nu när jag börjar jobba!! Det är ju också en sak som tonar 2007 lite mer åt det svarta hållet...min jobbsituation, men som sagt nytt år, nytt jobb och nygammal chef, kan ju inte bli så mycket bättre...(eller nåt sånt...) Har varit hemma länge nu, så det är väll dax att komma tillbaks till verkligheten och svenssonlivet igen...

Nåt annat som jag är lyckligt lottad med förutom min familj är mina Vänner, och då menar jag de som står mig alldeles närmast...

Helene- vet inte ens hur många år vi kännt varandra, många är det i allafall och fler blir det, nu närmast delar vi 30-års dag, inte för att  nån skulle tro att vi ska till att fylla 30 men så är det, tragiskt men sant;-)
men men eftersom vi delar så mycket annat så kan vi ju dela 30 års kris också;-)

Zara- faktiskt en av min nyaste vänner, men det känns som vi kännt varann för alltid;-) och förhoppningsvis så kommer det alltid att kännas så!! Vi har ju delat en något tuff upplevelse tillsammans som kanske tog oss dit vi är i dag.

Vickan- skulle kunna kopiera det jag skrev på Zara, men så tråkig får man kanske inte vara;-) men ni tjejer har hjälpt mej så mycket mer än ni nånsin kan veta under detta år, Tillsamman är vi oslagbara;-)

Ulrika- Vi har följt varandra och delat mycket under de senaste 10 åren!! 

 Heart Beat Ni allihopa är underbara och har alla olika delar i det som behövs för att vara min VÄN!! Tack för att ni finns i mitt liv Heart Beat 


Sen så har jag ju givetvis mamma, pappa och lillasyster som också betyder MEST och är BÄST:-)
Nu börjar klockan närma sig massor som vanligt den här tiden ;-)
Dax att hoppa i säng (min tur att ha sovmorgon i morgon *dansar glädjedans*) Efter den här mycket flummiga summeringen av 2007 vill jag bara konstatera att man kanske är förbannat lycklig ändå!!!





                                                                               Life is short,
                                                                             Break the rules,
                                                                             Forgive quickly,
                                                                               Kiss slowly,
                                                                                Love truly,
                                                                      Laugh uncontrollably,
                                                 And never regret anything that made you smile

                                                                                        Blow Kiss 

                                                Till alla jag älskar och bryr mej om GOTT NYTT 2008
                 
                Låt oss fylla det med peace love and understanding...och givetvis massvis med kaffe
                                                                          och hälsosamt skitsnack;-)

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja..om det bara är mammor som tycker tiden går fort..då måste jag räknas som mamma nu när jag har Zid;) Tiden springer ju bara iväg!! Kommer inte imorgon..men vi får skåla in 2008 vid senare tillfälle! Ha ett mysigt nyår! Love!!

2007-12-30 @ 20:07:02
URL: http://aneli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0